lauantai 11. huhtikuuta 2015

En spårvagnsutfärd

Hej på er små skogstroll!

I går kväll åkte jag på en utfärd med en spårvagn som går genom en skog. Det var lite konstigt att se träd och inte bilar från spårvagnsfönstret.


Jag steg av i en by och tittade mig omkring.


Där var höga staket kring alla hus och väldigt lite trafik. Jag såg bara några få människor.

 En farbror körde en motorcykel med sidovagn. Jag undrar vad han hade i paketet. 










Vid en skola stod en guldfärgad staty och i skogen låg ett par bortglömda skor.













När vi åkte hem fick ekorren en egen biljett.
Biljett heter kvitok på ukrainska.

Spårvagn heter tramvaj både på ryska och ukrainska. Det har de tagit från engelskan. På engelska är det tramway.

Man ska stämpla sin biljett i den lilla ljusblå manicken på väggen.

 


 Tusen kramar av Famo!