keskiviikko 25. helmikuuta 2015

Ekorren är sur

Hej på er små finlingar!

Här i Kiev är det nu ganska skönt väder. Solen lyser i dag och det var så varmt ute att jag inte behövde vantar.

Jag gick en stund i en park för att leta efter någon med en liten baby. Jag skulle intervjua en mamma eller pappa. Medan jag gick där såg jag en ekorre som hoppade omkring så nyfiket.

Min lilla ekorrkompis blev sur då jag inte hann få fram den ur väskan så att den skulle ha hunnit se den riktiga ekorren. Därför fick den sitta vid en bassäng och titta sig omkring i stället.

Då jag gick hem gick jag förbi en så fin vägg.

Det är en massa bilder som är målade på kakel. Jag tror att några barn har målat dem.



 Det här är nog ett lejon fast jag tycker att det liknar en förskräckt julgubbe.

Väggen med bilderna gör mig glad.



I en butik här i närheten finns en björn som spelar piano.


Det är förstås bara en leksak men den ser skojig ut, tycker jag.



Tusen kramar av Famo!