sunnuntai 1. helmikuuta 2015

En smutsgris, en traktor och en smilbutik.

Hej på er mina ögonstenar!

Jag har nu kommit tillbaka till Kiev från min resa till Charkiv och vill visa er några foton från resan.


En dag gick jag en promenad i stadens djurpark. Ni vet att jag tycker om att titta på djur.
Där såg jag bland annat två olika grisar.
 
Det ena var ett vildsvin som drack lervatten.
En riktig smutsgris!

Här i Ukraina finns det vildsvin i skogarna, och jag tror att det kan finnas sådana också hos er i Pernå.







Den andra var en ovanlig gris, som heter navelsvin eller pekari.

De lever vilda i Amerika.









Jag såg också andra djur, det roligaste var ett som inte var levande utan bara en staty.



Det ser ut som om den här räven skulle titta på mig och be om något.

Snälla, ge mig några feta hönor att smaska på, säger han kanske. 





En dag hörde jag ett underligt surr och då jag gick för att titta vad det var såg jag en lustig traktor.




Smajlmarket stod det på en skylt ovanför dörren till en butik.



De säljer nog bara mat men visst skulle det vara lite roligt om man kunde köpa sig smil eller leenden, eller hur?



Oj, jag är på dåligt humör. Bäst att gå till smilbutiken!





Det fanns en skojig skräpkorg i djurparken.

Den såg ut som en pingvin.

Vi brukar ju ibland städa i lekparken där hos mig i Borgå men här skulle vi nog aldrig bli klara. Det ligger massor av skräp överallt. Jag vet inte varför också människor kan vara sådana smutsgrisar.








Till sist ska ni få se något som säkert får alla tandtroll att dansa och hoppa av förtjusning. Fina, glänsande slickepinnar.


Nu, mina små sockergryn, ska ni ha en riktigt fin och rolig söndag!

Tusen kramar av Famo