perjantai 13. helmikuuta 2015

Sportlovshej!

Hej på er små sportlovare!

Famo har varit på en resa igen. Jag var några dagar i ett land som heter Vitryssland. Det landets huvudstad heter Minsk.

På morgonen när jag skulle starta från Kiev var det dimmigt ute. Jag såg några flygplan i dimman på flygfältet. De såg på något sätt ganska fina ut, tyckte jag.

I Minsk var det ett viktigt möte och mitt jobb var att berätta om det där mötet. Så här ser huset ut där de viktiga gubbarna och gummorna träffades. Ganska fint, eller hur?

När jag var på väg tillbaka märkte jag att det fanns en bra grej på flygplatsen i Minsk. Där kunde man ladda sin telefon.
Ekorren satt och vaktade min telefon medan den laddades. Det var helt gratis och också det var ganska fint, sa ekorren.

Ha ett skönt sportlov, hoppas det blir vackert väder! Jag hoppas också att ni får sova skönt på morgnarna och hittar på något kiva att göra varje dag.

Tusen kramar av Famo!