lauantai 20. joulukuuta 2014

På nyårsmarknad

Hej på er små jullovsfirare!

Snart ska jag åka härifrån för att fira jul i Finland. Det ska bli så roligt att träffa er, alla små och lite större gryn!

Nu tänkte jag visa några bilder från Kiev.



Här i närheten av det hus där jag bor är det alltid lite försäljning på fredagar. Man kan köpa ost, bröd, matolja, grönsaker, kött, honung och allt möjligt annat. Jag brukar bara gå där och titta.
Kanske jag någon gång ska köpa något.




I går när jag gick längs en stor gata såg jag några människor som stod och såg sura ut.








Sedan upptäckte jag att deras buss hade gått sönder och ett par gubbar höll på att reparera den. Hoppas de lyckades så att människorna hann fram dit de var på väg!






Man kan också åka spårvagn här, det har jag ännu aldrig gjort.


Nu när det snart blir nyår har man öppnat en nyårsmarknad. Där var jag i dag och tittade mig omkring.  Det fanns mycket att göra för barn.














Jag har ju berättat att man firar nyår och inte jul här. På nyåret kommer Fader Frost med paket till barnen. På nyårsmarknaden kunde man ta foton av Fader Frost. En del barn var lite rädda för honom.



En miljon kramar av Famo!