torstai 1. tammikuuta 2015

Gott nytt år 2015!

Hej på er mina små älsklingsungar!

Nu har ett nytt år börjat, år 2015. Jag hoppas att det blir ett roligt och fint år för oss alla. Vi ska göra skojiga saker och skratta mycket. Ja, förstås ska vi också jobba, läsa läxor, städa och diska, eller hur?

Jag gick i dag till djurparken här i Kiev. Den är ganska stor och där finns många djur men nu på vintern är många av dem någonstans inomhus så jag inte kunde se dem.



 En katt var det första djur jag såg!



I ett stort akvarium såg jag ett gäng lata fiskar.







Det här ser nästan ut som en drake i någon film. Men på riktigt är det bara en ödla under en värmelampa.


Titta så ludna öron en Amurtiger har!



Den sötaste alpackan man kan tänka sig var ute i det kalla vädret!






Ekorren gillade att titta på kamelen.




Hästarna gillade att titta på mig!

 Bisonoxarna var så lata, de bara låg och snarkade.



Getterna sprang omkring och hoppade efter mat.



De svarta svanarna jagade bort änder och duvor som ville smaka på deras mat.




De sista djuren jag såg var katter i olika färg.