lauantai 17. tammikuuta 2015

Är jag en vas av kristall?




Hej på er ni käraste i världen!


I dag fick ekorren komma med mig till simhallen. Den satt på en bänk och väntade medan jag simmade. Jag tror nog att ekorrar på riktigt kan simma om de måste.

Jag är väldigt glad över att jag har en simhall så nära. Det tar mig bara en liten stund att gå dit. Egentligen är det inte en simhall utan en konditionssal där man kan lyfta tyngder och gå på jumpa. Men där finns också en simbassäng. Den är bara för vuxna.

De har ändå en jättefiffig sak för barn. Det finns en särskild jumpaklubb där barnen får vara medan deras mammor eller pappor är på sina träningar. Det tycker jag är fint.

I dag efter att jag hade simmat färdigt och stod i duschen var det en annan tant som frågade om vattnet var varmt. Jag sa att det är varmt, 28 grader. Sedan pratade vi lite om att simma och hon berättade att hon hade varit på resa till en badinrättning förra veckan.

Till slut sa hon något som jag tyckte lät skojigt. Vi är nu i den åldern att vi måste sköta om oss själva så varsamt som om vi var vaser av kristall, sa hon. Jag skrattar lite när jag tänker på det, men sedan tänker jag på att jag tycker om blommor och det passar ju bra för en vas.

Tusen kramar av Famo!