lauantai 10. tammikuuta 2015

Dripp och dropp och plopp!

Hej på er alla vattenskuttare!

Här är det blött i dag, det har regnat och all snö har blivit till sörja eller vatten. Jag såg en så lustig rad av figurer som någon hade ställt på en vattenränna.


Jag tror att här finns många som tycker om att skoja lite och göra det roligt för den som går och tittar sig omkring.

Jag hade tänkt gå och titta på en skridskobana, men där kunde ingen skrinna i vätan. Istället fick jag träffa några strutsar och getabockar i närheten.
Inte så illa!

















Eftersom det var så blött tänkte jag att det var en bra dag att gå till ett gammalt vattentorn som nu är ett vattenmuseum.










Det var intressant, man fick gå under jorden i sådana källare som förr i världen var behållare för vatten.

Från dem rann det sedan ut i vatttenledningarna och hem till folks kranar. Vattentornet är över 130 är gammalt.

Man fick också se hur avloppsrören under staden ser ut.






Och det värsta av allt: man fick se en råtta!



Ja ja, jag vet att du skrattar nu, Dante!






När jag kom ut från tornet gick jag en stund omkring i en park och tittade på olika statyer. Det finns många fina sådana i Kiev.















Tusen blöta pussar av  Famo!