torstai 21. toukokuuta 2015

Det är ingen ordning på mig - nu reser jag igen!

Hej på er små gullungar!

Så här kan det gå, just kom jag hem från Ukraina och nu är jag åter på resa. Lilla ekorren kom inte med den här gången utan stannade hemma i Borgå. Så här såg det ut då vi flög hem från Kiev förra veckan. 


Jag är nu på en jobbresa i en stad som heter Riga. Den är huvudstad i ett land som heter Lettland.








 

Riga är en fin gammal stad med massor av vackra hus.


Många av husen har spännande dekorationer.
 














Men här finns också några hus som jag tycker ser lite konstiga ut.

Det här är ett jättestort bibliotek.

Det här är ett bostadshus.








 Här finns många fina parker.













I Lettland talar man två språk, lettiska och ryska. Jag kan inte lettiska men har lärt mig några ord. 



Kaffe heter kafija, rum heter istaba och simma heter peldet. 


Gata heter iela, den här gatan heter Radio iela, alltså Radiogatan.




 Snart ses vi hemma i Finland igen, tusen kramar av Famo!