keskiviikko 13. toukokuuta 2015

До побачення Київ та Україна!




Hej på er mina kära små barnbarnsfilurer!

På återseende Kiev och Ukraina står det högst uppe i dag. Nu är jag snart på väg hem till Finland och till er små guldstrumpetroll! Det ska bli så roligt att träffas.

I går var jag på en resa utanför Kiev.
Då träffade jag en familj som vaktade kor som betade på en åker. Alla som har kor i den lilla byn låter dem beta tillsammans på sådana ställen där det finns gräs. De har alltså inte delat upp alla åkrar utan en del är gemensamma. Byborna vaktar korna turvis.
Pojken på bilden heter Bogdan och är fyra år. Han älskar kor och vill bli traktorförare när han blir stor.

På vägen till byn åkte jag längs en strand. Det var så fint där.


Nu på kvällen tog jag en promenad här i Kiev och tänkte på allt som jag har varit med om. Jag har tyckt så mycket om att bo här.

Här finns hemskt mycket intressant att se och jag har träffat så många snälla och trevliga människor. 



Jag tror att jag alltid kommer att tycka extra mycket om Ukraina och säkert kommer jag att resa hit många gånger till.


Kanske någon av er också nån gång reser hit, vem vet?






Just nu blommar syrenerna och kastanjeträden så fint i Kiev.




Sedan tänkte jag på er och fick hemlängtan.

Tusen kramar av Famo