tiistai 25. lokakuuta 2016

Jag vågade åka linbana!

Hej på er mina små modiga älsklingsungar!

Nu har också jag varit ganska modig. Jag har nämligen åkt linbana högt uppe bland bergen. Jag vågade till och med titta ut.

Jag är åter på en jobbresa. Nu har jag åkt till en stad som heter Sotji. Ni kanske minns att jag var här för några år sedan då det var vinter OS i Ryssland.

Sotji ligger vid ett hav som heter Svarta havet. Här är det fortfarande rätt varmt fast hösten har kommit. Många människor njuter av solen vid stranden.


På kvällen då solen gick ned såg det så här fint ut i småbåtshamnen.

Synd att jag hela tiden jobbar, annars skulle jag ha simmat i Svarta havet,



 Bara sådär tjugo-trettio kilometer härifrån finns det riktigt höga berg.


 I dag var jag på jobb på ett möte som hölls i ett hotell på en bergstopp.
Dit måste man åka linbana.



Ni vet ju att jag inte tycker om höga platser och jag tyckte att det var obehagligt att stiga in i den lilla kabinen.

 
Men sedan var utsikten så väldigt fin att jag glömde vara rädd!
Titta nu hur vackert här är med sol på sina ställen och dimma på andra.
 

På vintern finns här höga skidbackar. Ni väntar säkert redan på snö där hemma. Jag håller tummarna att det snart kommer så mycket snö att ni kan skida.

Tusen kramar av Famo!