perjantai 19. elokuuta 2016

Kossor och konst på Krimhalvön

Hej på er mina små karamellpappersprasslare!

Jag sitter just nu i Moskva och tittar ut på regnet som öser ned. Det har regnat mycket i Finland också, har jag hört. Hoppas ni har bra regnrockar och gummistövlar så ni kan hoppa i vattenpölar!
Den här bilden är inte från Moskva utan från en plats som heter Krim.
Där var jag på en jobbresa för en vecka sedan.


Krim är en halvö, det betyder att det är ett landområde som sticker ut i ett hav så, att det har vatten på tre sidor.
På Krim finns det mycket vacker natur, både höga berg, vida slätter och fina sandstränder. Där finns också massor av spännande fåglar.


Om jag hade varit där som turist skulle jag ha tittat på fåglar och fotat dem.

Men jag hade mycket jobb och hann bara helt snabbt fota en liten fågel i en damm i en stad som heter Simferopol.

I den staden såg jag många roliga dekorationer och statyer.




Utanför mitt hotell satt en läsande dam.










Den här bilden skulle kunna vara en varning till riktigt små barn som inte förstår att man inte får röra eluttag.








En dag var jag i en liten by där byborna förde ut sina kor på bete på åkrar runt byn. Det såg så lugnt och trevligt ut med alla kor som åt gräs.




En tant kom ut från byns lilla butik och då blev hennes hund glad. Den hade väntat på henne utanför.







I en annan by stod en polis och gömde sig bakom ett staket. Men hej hopp - det var ingen riktig polis utan en träfigur!

Nu hoppas jag att ni har det fint och att ni hjälper till hemma med det som behövs!

Tusen kramar av Famo