lauantai 6. elokuuta 2016

Vattenlek och solsken i Moskva

Hej på er mina små solskensungar!

Nu har jag återvänt till Moskva efter semestern i Finland. Det var så roligt att se er alla och jag längtar redan efter er.

Här i Moskva är det jättevarmt. På nätterna är det lite svårt att sova därför att det är så varmt inomhus, men annars tycker jag att det bara är skönt.

I Moskva finns det nästan inga badstränder och därför leker många i springbrunnarna i staden. Det ser väldigt roligt ut. Jag brukar simma i en simhall, men den är stängd för reparation. Ibland simmar jag i en stor bassäng utomhus, det är väldigt skönt. Den simhallen heter Tjajka, det betyder mås, men jag flyger inte som en mås utan simmar som en säl
När det är så här hett åker det omkring bilar som duschar gatorna här i centrum. Det blir inte så dammigt då, och så svalkar det lite.
    I dag var det en bilutställning i en park nära mig.
 


Parken heter Gorkij-parken. Den har jag berättat om också förut.


Det är roligt att gå där för där är det nästan alltid mycket folk och något intressant att titta på.





Där åkte många skateboard.

De var jätteskickliga. Jag skulle aldrig våga hoppa så som de gör.

Och Superkvinnan var också på besök i parken.
Lite längre bort hade någon byggt en liten låtsasdamm i sin gräsmatta, där simmade platsfåglar.

Nu ska ni ha det så skönt och njuta av ledigheten tills skolan börjar.

Tusen kramar av Famo