perjantai 7. huhtikuuta 2017

Våren har redan kommit till Vitryssland

Hej på er mina kära små blåsippsögon!
Nu har det gått en väldigt lång tid sedan jag skrev till er. Ni vet att jag har varit i Finland med Kari som ju är sjuk. Men nu jobbar jag igen och har varit på en jobbresa till Vitryssland.

Om det landet har jag också berättat förr.

Ni kanske minns att huvudstaden heter Minsk.

Där är gatorna breda och husen höga.
En dag åkte jag till en liten stad som heter Bobrujsk. Den är ungefär lika gammal som Borgå. I Bobrujsk finns en fästning, som byggdes för 400 år sedan och är ganska sliten.
Vitrysslands president älskar ishockey och det finns ishallar i alla städer.
På gatan kunde man köpa sig en cykel.





Den här mannen har tydligen en cykel som behöver ett nytt hjul.






Tror ni den här figuren brukar cykla?
Två flickor tyckte det var roligt att prata med någon från ett annat land. Jag lärde dem den där klappleken som ni också kan.
På vägen till flygplatsen åkte jag förbi en by där gatorna är smala och husen låga.
Husen är också vackra men ganska gamla och säkert är där kallt inomhus på vintrarna.
I byn fanns roliga djur som jag vill visa er.



Hunden stod på en butikstrappa.
Kanske väntade den på något gott.









Så här såg det ut inne i butiken.
Nu ska ni ha det riktigt bra och leka mycket!

Tusen kramar av Famo