lauantai 14. toukokuuta 2016

En solig kväll i maj

Hej på er mina små sötnosar!

En kväll åkte jag metro till en fin park som heter Kolomenskoe.
Det kan hända att ni minns att jag har skrivit om den förr.
Det var där ekorren fick sin nya vän, katten. Då var där snö, nu var det solsken.

Där var väldigt vackert och jag såg många som var där för att ta bröllopsfoton.


Många hade också tagit med sig mat och dricka och hade picknick under träden. Det såg så skönt ut.
I parken fanns också en utställning av sandskulpturer, de var väldigt fina.







Bredvid utställningen fanns en stor sandlåda, där hade något byggt ett fint slott.








På en äventysbana såg jag hur några barn klättrade och balanserade i kvällssolen.

Jag åt middag på en restaurang i parken. Då såg jag en stor samovar.
Det är en rysk tekokare som heter så. Det betyder egentligen självkokare. De är ofta väldigt vackra.

Nu ska ni ha det så skönt, tusen kramar av Famo!