sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Ekorren är så glad, så glad!

Hej på er små snöväntare!

När jag vaknade i morse såg det ut så här i Moskva.
Ekorren och jag bestämde oss för att göra en utflykt till en park som jag tycker mycket om.
Den heter Kolomenskoe och dit kan man åka metro.
På vägen gick vi förbi ett ställe där man höll på att lägga nya rör under gatan.
Det var väldigt stora rör.

Jag tyckde det var så fint med all snö.

Jag tror att många hundar också gillade snön.

Den här hunden måste posera på foto.




En man gick omkring med en lövblåsare och putsade snö från parkbänkarna.

Det tyckte jag var ganska fånigt.





Ekorren byggde en liten snögubbe.






Sedan satt den och tittade sig omkring.





Då fick den syn på någonting.

Oj, så glada de blev, ekorren och katten!



De är nu vänner och får leka tillsammans. Katten flyttade hem till mig och får också vara med på bloggen.
Också många barn tyckte om att rutscha i snön.

Jag såg också en grupp som övade sig i stavgång. 
Ni längtar säkert efter snö. Hoppas det kommer snart så ni får bygga snögubbar, åka pulka och skida!

Tusen kramar av Famo!