sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Jag träffade en allergisk häst

Hej på er små solsmulor!

Kan ni tänka er att en häst kan vara allergisk mot hö? I går träffade jag en sådan häst på en gård här i Vitryssland. Den måste äta gräs i en park fär att inte bli sjuk.


Den här gården är ett ställe dit man kan komma för att koppla av och titta på djur.
Här finns också ett hus som är upp och ned. Jag tyckte att det var hemskt obehagligt att vara inne i det huset.

Men de många fina hästarna tyckte jag om.



Här finns ett torn dit man kan klättra upp.
Inne i tornet fanns de här träskulpturerna.
En flicka hjälpte vår fotograf med fönstret.
Det här såg jag från tornet.

Mannen som sköter gården tycker om att jobba med olika saker. Han kan bland annat smida järn. Det var intressant att se då han värmde en järnbit i eld och sedan formade den heta biten med en slägga.

Han gör också konster på hästryggen. Då har han en fin gammaldags dräkt på sig.


Senare på kvällen var jag på en promenad i Minsk och då såg jag några helt konstiga djur!

 Vad tror ni att de är?

Hoppas att ni har en fin dag också i dag!

Tusen kramar av Famo!