torstai 24. syyskuuta 2015

En ganska liten, gammal stad

Hej på er små höstlöv!

Oj oj oj, jag har inte hunnit skriva till er på länge.

För en tid sedan var jag på en liten resa. Jag åkte tåg till en stad som heter Kaluga.
Så här såg det ut på mitt tåg.
Den staden är ungefär lika gammal som Borgå. Genom Kaluga rinner en flod som heter Oka. Den är ganska mycket bredare än Borgå å.


Jag gick aldrig ända fram till floden så jag har inget foto av den. Men den rinner fram där bakom trappan på bilden.






 
Jag tycker om att titta på hus, det gjorde jag också i Kaluga. Hoppas ni också tycker att de är intressanta!



  Jag tycker också väldigt mycket om att titta på människor. Här är några som jag fotade.



Nu ska ni ha det så bra1 Jag har en hemsk hosta, så jag låter mest som en arg kråka just nu.
Men ni får ändå tusen kramar av Famo!