lauantai 12. syyskuuta 2015

De bökar och bygger

Hej på er små solstrålar!

Här i Moskva är det mulet i dag. Jag tog en långpromenad och tittade mig omkring.
Här i närheten finns en spårvagnsdepå. En depå är som ett garage där spårvagnarna står. Jag tycker att det ser skojigt ut.

Just nu håller en massa människor på och jobbar med att göra trottoarerna och andra områden vid gatorna finare.
De byter också ut gamla rör under gatorna och sätter dit nya.





Så här spännande saker gräver de ned. Jag tror att det ska dras en massa olika ledningar och rör genom den här.



Vid en gata läggs det färdiga gräsmattor. Det finns sådana som odlar gräsmattor och sedan säljer dem på rulle.




Det är ett petjobb att få dem på plats.












På ett ställe såg jag en bil som tydligen behövde få hjälp att starta.
Jag tycker mycket bättre om de här gamla bilarna är de fina tjockisbilar som står parkerade på trottoaren här intill mitt hus.
Det är ena riktiga luspudlar som ställer sina bilar där människor ska gå!

Nu ska ni ha ett skönt veckoslut!

Tusen kramar av Famo