perjantai 10. lokakuuta 2014

Till Sharie, Dante, Ronja, Stella, Dhani och Vera

Hej på er små fina filurer!

Det här är er blogg. Ja, egentligen är den ju min men jag skriver den för er.

Nu när jag åter ska ut i världen på en tid kommer jag att sakna er. För att ni ska veta vad jag gör och vad jag ser har jag hittat på den här bloggen. Ni som inte själva får gå in på datorn får be mamma eller pappa om hjälp.

Det är fortfarande många veckor tills jag flyttar till Kiev, men jag ska resa lite också före det. Och jag kom ju nyss hem från en resa. Därför börjar jag redan nu skriva den här bloggen.




De här bilderna kommer från Jerevan som är huvudstad i ett land som heter Armenien. Barnen går i första klass. I Armenien börjar man skolan när man är sex år. De hade kommit till det här stället för att lova att de ska vara flitiga och duktiga i skolan. Statyn som de står framför föreställer en man som för många, många hundra år sedan hittade på de armeniska bokstäverna. De ser helt olika ut än våra bokstäver. Alla barn har liknande kläder på sig i skolan, vit blus eller skjorta hör till. Som ni ser har många flickor fina rosetter i håret. Jag vet inte hur man knyter så stora rosetter.

På den här skylten ser ni armeniska bokstäver, jag har ingen aning om vad där står:







Nu mina små sockergryn slutar jag för i dag. Tusen kramar av Famo K.