lauantai 5. maaliskuuta 2016

Uppochnedvända världen

Hej på er mina små regnrocksungar!

Här i Moskva har det nu regnat och snöat i flera dagar. När jag tittar ut genom fönstret ser allt nästan bara grått ut och i går tänkte jag nästan gå till simhallen i baddräkt, så blött var det på gatorna.


I dag fick jag riktigt säga till på skarpen åt mig själv för attt jag alls skulle gå ut. Men då jag väl kom ut såg jag något som var lite roligt. Eftersom det har regnat så mycket finns det vattenpölar överallt och de är som speglar. Man kan se allt uppochned.

Jag började därför fota spegelbilder i vattenpölar.
En man som putsar bort snö från en trottoar.
Ett kyrktorn.
Några ballonger.
Ett kyrktorn med kupol.
Bilar.
Trafikmärken.
Gatlyktor.
Och vad var det här då? en kvarglömd köpkärra!

På det här sättet blev det lite roligare att vara ute i tråkvädret.
Kanske ni också kan hitta på något skojigt ute?

Tusen kramar av Famo!