lauantai 19. maaliskuuta 2016

En katt går till butiken

Hej på er mina små snöflingebarn!

Ni har säkert börjat vänta på våren nu, gissar jag. Det gör jag också och förra veckan fick jag känna på vårväder när jag var på en resa i Ukraina.
Jag har också tidigare berättat om en stad som heter Dnipropetrovsk. Det är ett långt och krångligt namn, därför brukar de som bor där säga bara Dnipro.
Staden ligger vid en stor flod som heter Dnjepr, den är väldigt bred. Den är också väldigt lång, över tvåtusen kilometer. Det är som fram och tillbaka genom hela Finland från söder till norr.


Vid floden fannns de här figurerna som var så glada i solen.











En massa måsar skränade och flaxade.

Några vände ryggen åt mig.










Det var en skön morgon och de här gubbarna såg också ut att ha det trevligt.
En jobbade och de andra tittade på och pratade.
En morgon såg jag en katt som väntade på att få komma in i en djurbutik. Kanske ville den köpa mat?
På en trottoar stod det en målad sten, den tyckte jag var fin.










I en park i centrum säljer de allt möjligt och strax intill kör spårvagnar.


Nu ska ni skratta åt solen då den visar sig och så blåser jag tusen kramar till er genom luften!